Mi is az a vezetéstechnikai tréning?
Talán az, hogy  izzadt motoros fogcsikorgatva botladozik a bólyák körül a forró aszfalton egész nap, majd estére büszkén konstatálja, hogy már mindegyiket sikerült megkerülni? Biztosan nem.
A kúpok megkerülése egy tréningen nem cél, hanem csupán eszköz. Eszköz arra, hogy az előzetesen fejben összerakott vezetéstechnikai fogásokat lépésről lépésre fel tudjuk épiteni. Inkább gázolj át néhány kúpon kezdetben, a helyes vezetéstechnikára törekedve, mintsem kikerüld a vakszerencse közreműködésével. Nagyon fontos a tudatosság, a fokozatosság, s hogy kölün-külön foglalkozzunk az egyes technikai elemekkel. Csak akkor lépjünk tovább, ha begyakoroltuk az előzőt.  Ezt követi a technikák összefűzése, így az országúti motorozásnál is jól kamatoztatható tudással felvértezve zárjuk a napot.

A képzések gyakorlatai (amelyek a helyes üléspozícióra, karok lábak izomtónusára, elhelyezkedésére, a felsőtest súlypont áthelyezésére, az abból adódó különböző kanyartechnikákra, a vészkikerülésre, a tekintet helyes irányítására, a hátsó és első fékek magabiztos használatára, különös tekintettel a kanyar ív korrekcióra és a vészfékezésre irányulnak),  jelentősen csökkentik a jármű feletti uralom elvesztéséből fakadó „egy szereplős” balesetek esélyét, illetve növelik a külső tényezős, előre nem kalkulált vészhelyzetek kivédésének képességét, így a balesetek elkerülésének lehetőségét.

Hogy azután ezt a tudást a lendületesebb motorozásra használod, vagy arra, hogy nagyobb biztonsági tartalékkal, lazábban, motorozol, az már a Te döntésed.
Abban azonban biztos vagyok, hogy a tudatos motorozás egyúttal sokkal élvezetesebb is! Mindannyiunkra ráfér tehát legalább évente egyszer, egy ilyen zárt pályás gyakorlás, bármely szintjén is tartunk motoros pályafutásunknak.
A tréningek min. 3 fővel indulnak, és max. 6 fősek. A jelentkezés után 48 órán  belül be kell fizetned a tréning árát, ellenkező esetben a rendszerből jelentkezésed automatikusan törlődik.
Arról, hogy az időjárás miatt elmarad-e a képzés, a tréninget vezető oktató dönt. Ez esetben a befizetett díj másik tréningre átvihető, vagy visszakérhető.
A részvétel a tréningeken saját  motorral  lehetséges.

A pályán csak megfelelő motoros  védőfelszerelésben lehet tréningezni.

Szintek:

Mire számítsak?
Motoros továbbképzésünk első lépcsőjét egy 1 órás elméleti résszel nyitunk, ahol átvesszük azokat a vezetéstechnika fogásokat, amivel a képzésünk foglalkozik. Ezek után fel is ülünk a motorra, de nem vágunk bele a közepébe, hanem különböző rávezető feladatokkal építjük tudásunkat. A tréning körülbelül 6 órát vesz igénybe, de figyelmes kitartó csapattal hamarabb végig tudunk érni a tematikán, és a korábbi feladatok szabad gyakorlásával töltjük ki a fennálló időt, természetesen szakoktatói segítség mellett. Feladatsorunkban találhatóak  kanyarodási technikák, továbbá a biztonságos közlekedést segítő vészmanőverek. A tréninget 4-7 fős csapatokkal végezzük, így kellő figyelmet tudunk fordítani minden motorosra.

Kinek ajánljuk ezt a szintet?
Bár ez a legelső szint, egészen kezdőknek még sem ajánljuk. Javasoljuk, hogy legalább egy aktívan átmotorozott szezon tapasztalata legyen a jelentkezők mögött.

Mit hozzak magammal?
Egy motort, amin nem életedben először ülsz, a kezelő szervek magabiztos használata nem okoz gondot. Továbbá érdemes annyi ételt és italt hozni magaddal, amivel kellemesen, de nem telt hassal tudod kihúzni a teljes napot.
A tréningen való részvétel feltétele a teljes védőfelszerelés!

Mire számítsak?
A második lépcső fok feladataiban alig tér el az első szinttől. A lényegi különbség a végrehajtás módjában van. Itt már egyszerre többféle technikát kell ötvözni, ugyanis nem elég a motort jól helyezni, hanem a motorosnak is tudni kell a súlypontját a megfelelően pozicionálni, a szűkebb ívek és a biztonságosabb közlekedés érdekében. A tréning körülbelül 6 órát vesz igénybe, de figyelmes kitartó csapattal hamarabb végig tudunk érni a tematikán, és a korábbi feladatok szabad gyakorlásával töltjük ki a fennálló időt, természetesen szakoktatói segítség mellett. A tréninget 4-7 fős csapatokkal végezzük, így kellő figyelmet tudunk fordítani minden motorosra.

Kinek ajánljuk?
A 2-es szinten csak akkor tudunk új dolgokat tanulni, ha az alapok már rutinból mennek. Így a második fokozatot, a Kék „T” 1-es szintű tréningjének magabiztos, akár többszöri elvégzése után tudjuk meleg szívvel ajánlani.

Mit hozzak magammal?
Egy motort, amit jól ismersz, továbbá érdemes annyi ételt és italt hozni magaddal, amivel kellemesen, de nem telt hassal tudod kihúzni a teljes napot.
A tréningen való részvétel feltétele a teljes védőfelszerelés!

Mire számítsak?
A gyakorló tréning célja az ismétlés. A már ismert feladatsorok és gyakorlatait ismételjük át, természetesen mindezt szakoktató aktív segítsége mellett. Bár a feladatok előtt, az oktató összefoglalja a feladatot, de tekintve, hogy a tréning szerepe a gyakorlás, így a gyakorlati rész kap nagyobb hangsúlyt. Ez a tréning körülbelül 3 órát vesz igénybe, melynek létszáma 4-7 fő.

Kinek ajánljuk?
Azoknak ajánljuk, akik az elmúlt 1-2 évben teljesítettek a Kék „T”-nél bármilyen tréninget, így az általunk tanított technikák nem újak, legfeljebb rozsdásak. Különösen szezon eleji, vagy túra előtti visszarázódásra javasoljuk. Ezen a tréningek a résztvevők tapasztalatai, illetve képzettségi szintje eltérő, de ez szakoktatóinknak nem okoz problémát, hiszen a motoros szintjéhez megfelelő segítséget tud nyújtani. (Fontos emiatt, hogy ne azt nézzük mit csinál a másik, hiszen ugyanazon bóják között nem kizárt, hogy más feladatot csinál.)

Mit hozzak magammal?
Egy motort, amit jól ismersz, továbbá érdemes annyi ételt és italt hozni magaddal, amivel kellemesen, de nem telt hassal tudod kihúzni a teljes napot.
A tréningen való részvétel feltétele a teljes védőfelszerelés!

Időpontok:

© Copyright - Kék "T " Autósiskola A weboldalt készítette: