Gyakorlati oktatás

Nézzük mi vár ránk az elméleti vizsga után!
A sikeres elméleti vizsga után indulhat a vezetés!

Tájékoztatjuk, hogy jelenleg Baranyában a gyakorlati oktatóhoz kerülés minimum 4 hét várakozási idővel lehetséges.

Az alapoktatás (rutin) során, a kiválasztott autón megismerkedünk az autózás alapjaival, pl.: elindulás, megállás, szlalom lassú menetben, sebesség fokozatok kapcsolása, sebesség és iránytartás, hátramenet, kézifékes elindulás stb.
Az alapelemeket (bár a hatályos rendeletek nem írják elő egyértelműen) rutinpályán, streszmentes környezetben gyakoroljuk. Nyugalom, a bóják műanyagból vannak!
Ahogy fejlődünk, úgy merészkedünk ki a forgalomba. Jó hír: A külön rutin vizsga 2012-től megszűnt.

Ez már a nagybetűs Élet!
Cél: az önálló, előrelátó, veszélyhelyzeteket megelőző, a forgalom ritmusához igazodó, szabályos, “tájékoztató” közlekedés városban és országúton. Így leírva kicsit bonyolultnak tűnik. Kellő gyakorlás után azonban tisztulni fog a kép. Mostantól más színben látod a világot!
Végállomás: a forgalmi vizsga. Ismét egy tételhúzás. Rajta lesz, hogy Pécs mely csomópontjainak érintésével kell közlekedned, (50 perc). A leggyakoribb forgalmi helyzetekkel, (és persze “segítőkész” majdnem uniós közlekedő partnerekkel) fogsz találkozni. Mik ezek a helyzetek? Pl.: alárendelt-, védett-, egyenrangú útkereszteződések, körforgalom, kanyarodó főút, egyirányú út, párhuzamos közlekedés, telezöldnél balra kanyarodás, várakozóhely keresés, stb. Lehet, hogy országúti tételt húzol.

1 hónap alatt levezethető a 30 óra, rugalmas , az ügyfélhez igazodó időbeosztás biztosításával: 6.000 Ft/ gyakorlati óra.

Ezt a formát azoknak a tanulóknak ajánljuk, akik ha korábban még nem is próbálkoztak járművezetéssel, de az autóvezetés, a közlekedés kihívásai, mindig is az érdeklődési körükbe tartozott. Ha még csak fejben is, de már autodidakta módon, maguktól elsajátították a vezetéstechnika alapjait. Már utasként is figyelemmel kísérték a forgalom alakulását, előre felismerték a potenciális veszélyhelyzeteket. Gondolatban már képesek voltak a kialakulófélben lévő helyzetek előtt járni.
Ebben az esetben van reális esélye annak, hogy a kötelezően előírt minimális 30 vezetési óra adta kereteken belül, vagy ezt az óraszámot nem sokkal meghaladva, fel tudunk készülni a sikeres forgalmi vizsgára.

– Ha felsoroltakban nem ismer magára, akkor a normál dinamikájú (kedvezőbb óradíjú), heti két, maximum három foglalkozást (4, max.6 tanórát) tartalmazó képzést javasoljuk. Így ugyanis a foglalkozások között marad idő, a tanultak „megemésztésére” beépítésére, s így a tanulási folyamat is hatékonyabb lesz.

Ne feledje: A vizsga nem pusztán az autó vezetéséről szól!

A jármű biztonságos kezelése csak a belépő! Az igazi munkánk még csak azután, azaz a kezelőszervek használatának elsajátítását követően kezdődik. Rengeteg figyelmet, koncentrációt, helyzetfelismerést igényel!

Ehhez pedig megfelelő mennyiségű gyakorlás, és a gyakorlások között a forgalmi helyzetek újra elemzése, átgondolása szükséges.

HATÓSÁGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEK A  FORGALMI VIZSGÁN-  (kivonat)

A hatóság honlapján található teljes útmutató: http://www.nkh.gov.hu/dokumentumtar/pdf-elonezet/-/p/180519/tantervi-es-vizsgakovetelmenyek-b-kategorias-jarmuvezeto-kepzo-tanfolyamok-

Látható, hogy a vizsga  követelmények igen magas fokú felkészülést igényelnek, ezért a kötelező 30 vezetési óra csak irányadónak tekintendő. A hallgatók nagy részének további gyakorlásokra van szüksége a fentiek magabiztos teljesítéséhez.

Tájékoztatjuk, hogy jelenleg Baranyában a gyakorlati oktatóhoz kerülés min. 4 hét várakozási idővel lehetséges.