Alapoktatás:
Az alapoktatás (rutin) során, a szimulátoron már begyakorolt járműkezelési alapfogások felhasználásával, bővítjük vezetés technikai alapismereteinket.
Ne stresszelj! Bringáinkon speciális bukócsövek vannak. Ha felborítod, mi majd segítünk felállítani.
Hogy mire törekszünk? Arra, hogy rutin óráinkat olyan szintre emeljük, ami már-már „nulladik” szintű, tréningnek felel meg. Stabil alapokra később könnyebb lesz építened.
A bóják megkerülése tehát nem cél, hanem puszta eszköz a gyakorláshoz.
Inkább kezdetben néhányszor gázolj át a kúpokon helyes vezetés-technikára törekedve, mint sem vakon, véletlenszerűen megkerüld.
Cél a laza, de tudatos, összeszedett motorozás elsajátítása, hisz csak így lesz később magabiztos és örömteli az együttlét a motoroddal.
Jöhet a járműkezelési vizsga. Két részből áll, „biztonsági ellenőrzés” (műszaki), és járműkezelési (rutin) feladatokat kell bemutatni. Nem okozhat gondot!
Főoktatás:
Ez már a nagybetűs Élet!
A magabiztos vezetéstechnika létfontosságú. Legkésőbb most megérted, hogy miért fektettünk annyi energiát a biztos alapozásra a rutinpályán.
Vigyázz magadra! Mostantól felejtsd el a koccanás fogalmát. A karosszéria lakatos számát törölheted a mobilodból.
Nézd más szemmel a világot!
Végállomás: a forgalmi vizsga. Tételhúzás. Rajta lesz, hogy a Pécs mely csomópontjainak érintésével kell közlekedned, (kb. 40 perc). A leggyakoribb forgalmi helyzetekkel fogsz találkozni. Pl.: alárendelt-, védett-, egyenrangú útkereszteződések, körforgalom, kanyarodó főút, egyirányú út, párhuzamos közlekedés, stb.. Lehet, hogy országúti tételt húzol.
Ha úgy kezeled a motort, ahogy a rutin órákon megtanultad, s úgy közlekedsz, ahogy a forgalmi órákon begyakoroltad, sikerülnie kell a vizsgádnak!