Mi is az a vezetéstechnikai tréning?
Talán az, hogy izzadt motoros fogcsikorgatva botladozik a bólyák körül a forró aszfalton egész nap, majd estére büszkén konstatálja, hogy már mindegyiket sikerült megkerülni? Biztosan nem.
A kúpok megkerülése egy tréningen nem cél, hanem csupán eszköz. Eszköz arra, hogy az előzetesen fejben összerakott vezetéstechnikai fogásokat lépésről lépésre fel tudjuk épiteni. Inkább gázolj át néhány kúpon kezdetben, a helyes vezetéstechnikára törekedve, mintsem kikerüld a vakszerencse közreműködésével. Nagyon fontos a tudatosság, a fokozatosság, s hogy kölün-külön foglalkozzunk az egyes technikai elemekkel. Csak akkor lépjünk tovább, ha begyakoroltuk az előzőt. Ezt követi a technikák összefűzése, így az országúti motorozásnál is jól kamatoztatható tudással felvértezve zárjuk a napot.
A képzések gyakorlatai (amelyek a helyes üléspozícióra, karok lábak izomtónusára, elhelyezkedésére, a felsőtest súlypont áthelyezésére, az abból adódó különböző kanyartechnikákra, a vészkikerülésre, a tekintet helyes irányítására, a hátsó és első fékek magabiztos használatára, különös tekintettel a kanyar ív korrekcióra és a vészfékezésre irányulnak), jelentősen csökkentik a jármű feletti uralom elvesztéséből fakadó „egy szereplős” balesetek esélyét, illetve növelik a külső tényezős, előre nem kalkulált vészhelyzetek kivédésének képességét, így a balesetek elkerülésének lehetőségét.